The Fight Over Foot Health and Fashion in Japan
Buch, Englisch, 189 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 489 g
ISBN: 978-981-99-9290-4
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Non-Profit-Organisationen, Verbände
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Binnenhandel
Weitere Infos & Material
Part I Two Issues Related to Research on Social Movements Targeting Companies.- 1 Introduction.- 2 Characteristics of Shoes and the Footwear Industry.- Part II Direct Effect of Activism: How an SMO Succeeded in Changing Corporate Behavior.- 3 Social Movement Targeting Companies.- 4 JIF’s Initial Strategy.- 5 Adjustment of JIF’s Strategy and Diffusion of Shoe Fitters.- Part III Indirect Effect of Activism: How Unintended Markets Emerged after an SMO’s Success.- 6 Social Movement Targeting Companies and Market Emergence.- 7 Emergence of the Comfort Shoe Market and Changes in Consumer Awareness.- 8 The European Comfort Shoe Market: Seeking Further Health Functions.- 9 The Walking Support Insoles Market: Moving Toward Walking Support.- 10 The Fashion-Oriented Transparent Insole Market: Fashioning Walking Support Insoles.- Part IV Unintended Consequences of Successful Activism.- 11 Conclusion.- Appendices.- References.- Index.