Buch, Englisch, 294 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 226 mm, Gewicht: 454 g
Buch, Englisch, 294 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 226 mm, Gewicht: 454 g
ISBN: 978-1-78220-090-1
Verlag: ROUTLEDGE
Zielgruppe
Professional Practice & Development
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik Lernschwierigkeiten, Legasthenie, ADHS
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychotherapie / Klinische Psychologie Kinder- und Jugendlichenpsychotherapie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Kinder- und Jugendpsychologie
Weitere Infos & Material
ACKNOWLEDGEMENTS ABOUT THE AUTHOR INTRODUCTION PART I: READING DISABILITY CHAPTER ONE The dyslexia muddle CHAPTER TWO Acronyms, non-science, and nonsense CHAPTER THREE "Those who can't.": the emperor's new clothes CHAPTER FOUR First base CHAPTER FIVE Feeding, reading, and mental anorexia CHAPTER SIX Emotional health and fitness CHAPTER SEVEN Family matters: the inner story CHAPTER EIGHT Family matters: the external situation CHAPTER NINE Secrets, lies, and hidden agenda CHAPTER TEN Autodidacts and the Garden of Eden CHAPTER ELEVEN Go for it! The function of aggression CHAPTER TWELVE Writing: exposure or self-affirmation? CHAPTER THIRTEEN Boring! Attention and interest CHAPTER FOURTEEN What is your story? CHAPTER FIFTEEN Un-ready adults CHAPTER SIXTEEN Dysnumeracy: the "third r" CHAPTER SEVENTEEN Hyperlexia, dysbiblia, and the problem of giftedness PART III: THE EDUCATION ISSUE CHAPTER EIGHTEEN Schooling and education: liberation or persecution? PART IV: DIAGNOSIS FOR REAL UNDERSTANDING CHAPTER NINETEEN Useless intelligence: sensible and nonsensical uses of standardised tests CHAPTER TWENTY How to do assessment and diagnosis: capturing individuality POSTSCRIPT Education in crisis REFERENCES INDEX