Buch, Englisch, 225 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4149 g
Buch, Englisch, 225 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4149 g
ISBN: 978-1-137-51304-5
Verlag: Palgrave Macmillan UK
With chapters by a mixture of established and emerging international scholars in the field this is an interdisciplinary and authoritative study into the role of the psy-disciplines in the education system. Providing vivid illustrations from throughout the educational lifespan the book serves as an invaluable tool for reflection and critique of the implications of psy-based practice, and will be of particular interest to academics and scholars in the field of education policy and psychology.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
Weitere Infos & Material
Introduction.- Chapter 1. The Risk Factors for Psy-Diagnosis?.- Chapter 2. Child Development and the Shifting Regulation of Young Learner Subjects.- Chapter 3. ‘The Elephant in the Room’.- Chapter 4. Re-thinking Pointiness.- Chapter 5. Becoming a Knowable and Testable Learner.- Chapter 6. ‘How Do You Solve a Problem Like Maria?’.- Chapter 7. Facebook 52.- Chapter 8. Post-Psychologies, Psy-Leadership and Subjectivities in Contemporary Education.- Chapter 9. Squishing, Contradictions and Confusions.- Chapter 10. ‘No, I’m Not OK’.- Chapter 11. Between Academic Development and the Learning Sciences.- Chapter 12. Is That All There Is?