Buch, Englisch, 474 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 768 g
Reihe: Palgrave Studies in Adult Education and Lifelong Learning
Using an Instruments Approach
Buch, Englisch, 474 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 768 g
Reihe: Palgrave Studies in Adult Education and Lifelong Learning
ISBN: 978-3-030-38068-7
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
Chapter 1. An instruments approach to European governance in education; Marcella Milana and Gosia Klatt.- PART I. European governance and policy coordination.- Chapter 2. Education and training 2020; Gosia Klatt and Marcella Milana.- Chapter 3. The renewed European agenda on adult learning; Marcella Milana and Gosia Klatt.- Chapter 4. The European youth strategy; Gosia Klatt.- Chapter 5. The European semester: How does it work? Why does it matter?; Marcella Milana.- Chapter 6. Benchmarking, taxonomies and indicators for evaluating Europe's lifelong learning systems; Gosia Klatt.- Chapter 7. The upskilling pathway; Sharon Clancy, Ivana Studená and Sandra Vatrella.- PART II. Youth guarantee and its domestic adaptation.- Chapter 8. Introduction to the European youth guarantee; Sandra Vatrella and Marcella Milana.- Chapter 9. The Estonian rejoinder to youth guarantee; Marti Taru.- Chapter 10. The Slovakian rejoinder to youth guarantee; Ivana Studená and Zuzana Polacková.- Chapter 11. The Bulgarian rejoinder to youth guarantee; Radostina Angelova and Pepka Boyadijeva.- Chapter 12. The Spanish rejoinder to youth guarantee; Concepción Maiztegui-Oñate; Elena Tuparevska and Alvaro Moro.- Chapter 13. The Italian rejoinder to youth guarantee; Francesca Rapaná and Sandra Vatrella.- Chapter 14. The Austrian response to youth guarantee; Günter Hefler and Eva Steinheimer.- Chapter 15. The Belgian response to youth guarantee; Heidi Knipprath and Jolien De Norre.- Chapter 16. The Danish response to youth guarantee; Palle Rasmussen and Tilde Mette Juul.- Chapter 17. The response of the United Kingdom (England and Scotland) to youth guarantee; Sharon Clancy, John Holford and Ellen Boeren.- Chapter 18. Youth guarantee and welfare state regimes: cross-countries considerations; Marcella Milana and Sandra Vatrella.- Chapter 19. Conclusion: The influence on European governance on adult education markets.