Buch, Englisch, 232 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 336 g
Reihe: Neue Perspektiven der marktorientierten Unternehmensführung
Customer Expectations and Customer Responses
Buch, Englisch, 232 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 336 g
Reihe: Neue Perspektiven der marktorientierten Unternehmensführung
ISBN: 978-3-658-34439-9
Verlag: Springer
Based on four empirical studies, Moritz Merkle examines the introduction of humanoid robots to the frontline service encounter in a customer-centric approach focusing on customer expectations and customer responses. The author identifies desirable robotic behavioral cues and shows that service robots meet great acceptance among customers. After service failures, customers are even more likely to forgive service robots than human employees. Further, he shows how crucial it is to manage customer expectations that depend on cultural dimensions and internal reference categories.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen: Allgemeines
- Technische Wissenschaften Elektronik | Nachrichtentechnik Elektronik Robotik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Kundenbeziehungsmanagement, Kundenpflege
Weitere Infos & Material
1 Introduction.- 2 Conceptual Background.- 3 Method.- 4 Study 1: A Service Robot Acceptance Model: Customer Acceptance of Humanoid Robots During Service Encounters.- 5 Study 2: A Cross-Country Comparison of Attitudes toward Humanoid Service Robots.- 6 Study 3: Beyond the Call of Duty: The Impact of Innovative Service Behavior by Robots on Customer Delight.- 7 Study 4: Customer Responses to Service Robots: Comparing Human-Robot Interaction with Human-Human Interaction.- 8 Overall Discussion.