Buch, Englisch, 230 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 503 g
Buch, Englisch, 230 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 503 g
ISBN: 978-0-415-11262-8
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Jim McGuigan discusses cultural policy as a manifestation of cultural politics in the widest sense. Illustrating his case with examples from recent cultural policy initiatives in Britain, the United States and Australia, he looks at:
* The rise of market reasoning in arts administration
* Urban regeneration and the arts
* Heritage tourism
* Race, identity and cultural citizenship
* Censorship and moral regulation
* The role of computer-mediated communication in democratic discourse
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Philosophische Anthropologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatersoziologie, Theaterpsychologie
Weitere Infos & Material
Introduction; Chapter 1 Cultural Policy Studies; Chapter 2 Questions of Value; Chapter 3 From State to Market; Chapter 4 Cultural Industries; Chapter 5 Urban Regeneration; Chapter 6 National Heritage; Chapter 7 Identity, ‘Race’ and Citizenship; Chapter 8 Censorship and Moral Regulation; Chapter 9 Culture and the Public Sphere;