Buch, Englisch, 799 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1534 g
Theoretical, Empirical, Methodological and Practical Insights
Buch, Englisch, 799 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1534 g
ISBN: 978-3-031-31677-7
Verlag: Springer International Publishing
The book discusses promising ways to measure and compare effective teaching behaviour from classical test theory (CTT) as well as item response theory (IRT) perspectives.It indicates that effective teaching behaviour in diverse countries follows a systematic level of complexity, which provides an avenue for ongoing teacher education and teacher professional development. It discusses the interrelated domains of effective teaching behaviour including contemporary trends of differentiation. The book continues with examining similarities and differences in effective teaching behaviour across countries. It builds on the understanding of cultural traditions across countries as profoundly reflected in the classroom processes.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Berufs- und Studienberatung, Karriereplanung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
Weitere Infos & Material
Foreword.- Introduction.- Section 1: Conceptualization and measurement of effective teaching.- Section 2: Effective teaching: insights from specific countries.- Section 3: Effective teaching: comparison across countries.- Section 4: Effective teaching and its correlates.- Section 5: Effective teaching in complex environments: Differentiation and adaptive teaching.- Epilogue.- Conclusion.