Buch, Englisch, Band 3, 170 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 277 g
A Critical Analysis of Normalcy and Difference in Schools
Buch, Englisch, Band 3, 170 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 277 g
Reihe: Education Policy & Social Inequality
ISBN: 978-981-13-8447-9
Verlag: Springer Nature Singapore
The book employs a critical analysis combining queer, feminist, and post-representational theories to understand the implications of dominant ways of understanding the division between normal and different subjectivities and how they reiterate structures of inequality in schools.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Ethnographie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
Weitere Infos & Material
1 Introduction: Schools are being produced right now.- 2 Shot and Fragment: The place of researchers in Ethnography.- 3 Queering habits and entanglements of the Normal and Deviant subjectivities in Ethnographies.- 4 Discomfort: Affects, actors, and objects in Ethnographic intervention.- 5 The production of the problem of difference in neoliberal educational policies.- 6 Normalcy and Deviance: The production of schools and their subjects.- 7 Diversity and the failure of the civilizing project.- 8 Unpredictable meanings.- 9 Disentanglements.- 10 Future thoughts.