Buch, Englisch, 478 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 689 g
The Contribution of History and Philosophy of Science, 20th Anniversary Revised and Expanded Edition
Buch, Englisch, 478 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 689 g
ISBN: 978-0-415-51934-2
Verlag: Routledge
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wissenschaftliches Arbeiten, Studientechnik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Wissenschaftliches Arbeiten, Studientechnik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Curricula: Planung und Entwicklung
Weitere Infos & Material
BRIEF CONTENTS
Preface (2014)
Preface (1994)
Acknowledgments and Sources (2014)
Acknowledgments (1994)
Chapter One: The Rapprochement between History, Philosophy, and Science Education
Chapter Two: The Enlightenment Tradition in Science Education
Chapter Three: Historical and Current Developments in Science Curricula
Chapter Four: History of Science in the Curriculum and in Classrooms
Chapter Five: Philosophy in Science and in Science Classrooms
Chapter Six: History and Philosophy in the Classroom: Pendulum Motion
Chapter Seven: History and Philosophy in the Classroom: Joseph Priestley and the Discovery of Photosynthesis
Chapter Eight: Constructivism and Science Education
Chapter Nine: A Central Issue in Philosophy of Science and Science Education: Realism and Anti-Realism
Chapter Ten: Science, Worldviews and Education
Chapter Eleven: The Nature of Science and Science Teaching
Chapter Twelve: Philosophy and Teacher Education
Name Index
Subject Index