Buch, Englisch, Band 72, 320 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 229 mm x 152 mm, Gewicht: 450 g
Reihe: American Crossroads
The Violence of Schooling across Black and Indigenous Space
Buch, Englisch, Band 72, 320 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 229 mm x 152 mm, Gewicht: 450 g
Reihe: American Crossroads
ISBN: 978-0-520-39371-4
Verlag: University of California Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziale Ungleichheit, Armut, Rassismus
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Indigene Völker
Weitere Infos & Material
Contents
PART ONE
THE FOUNDATIONS OF PLANTATION PEDAGOGY
Introduction: Teaching Slavery and Settlement
1 • Plantation Pedagogy, Educative Space, and Currents of Colonialism
PART TWO
PLANTATION PEDAGOGY IN THE CURRENTS
2 • Plantation Pedagogy on the Reservation
3 • Pacific Currents: Island Plantations and Industrial Schooling
4 • Atlantic Currents: Industrial Education and Anti-colonial Struggle in Africa
PART THREE
PLANTATION PEDAGOGY AS A TECHNOLOGY OF SETTLEMENT
5 • “Out from Cabin and Tepee”: Settlement, Slavery, and the Making of Domestic Space
6 • Teachers of Teachers: The Expansion of Plantation Pedagogy through Teacher Training
7 • “Better Land, Better Stock, Better People”: The School as Experiment Station and Laboratory
Conclusion: Learning by (Not) Doing?
Acknowledgments
Notes
Bibliography
Index