Buch, Englisch, 257 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 356 g
Buch, Englisch, 257 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 356 g
Reihe: Studies in Global Science Fiction
ISBN: 978-3-031-11793-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft: Prosa, Erzählung, Roman, Prosaautoren
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Romanische Literaturen Lateinamerikanische Literaturen, Spanische Literatur außerhalb Europas
Weitere Infos & Material
Introduction: “Posthumanism and Speculative Aesthetics in Latin(x) American Science Fiction”.- Chapter 1. “Prosthetic Futures: Disability and Genre Self-Consciousness in Maielis González Fernández’s Sobre los nerds y otras criaturas mitológicas.” Ana Ugarte Fernández, College of the Holy Cross.- Chapter 2. “We Have Always Been Posthuman: Virtus and the Reconfiguration of the Lettered Subject.” Miguel García, Fordham University.- Chapter 3. “Does the Posthuman Actually Exist in Mexico? A Critique of the Essayistic Production on the Posthuman Written by Mexicans (2001-2007).” Stephen Tobin, UCLA.- Chapter 4. Maia Gil’Adi, “Fukú, Postapocalyptic Haunting, and Science-Fiction Embodiment in Junot Díaz’s ‘Monstro.’” Maia Gil’Adi, University of Massachusetts-Lowell.- Chapter 5. “Villa Epecuén: Slow Violence and the Posthuman Film Set.” Jonathan Risner, Indiana University.- Chapter 6. Catfish and Nanobots: Invasive Species and Eco-Critical Futures in Alejandro RojasMedina’s Chunga Maya, Samuel Ginsburg, Washington State University.- - Chapter 7. “Cyborgs in the Margins: Indigeneity in ‘El Cementerio de Elefantes,’ by Miguel Esquirol.” Liliana Colanzi, Cornell University.- Chapter 8. “Race, Performance and the Discipline of the Body in Brazil’s Dystopian Thriller 3%.” M. Elizabeth Ginway, University of Florida.- Chapter 9. “Bruja Theory: On Witches and Worldmaking.” William Orchard, Queens College of the City University of New York.- Afterword: “Posthuman Subjectivity in Latin America: Changing the Conversation.” Silvia Kurlat Ares.