Buch, Englisch, 264 Seiten, Print PDF, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 666 g
Buch, Englisch, 264 Seiten, Print PDF, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 666 g
ISBN: 978-0-231-18708-4
Verlag: Columbia University Press
In The Disappearing Christ, Phillip Maciak examines filmic depictions of Jesus to argue that cinema developed as a model technology of secularism, training viewers for belief in a secular age. Negotiating between the magic trick and the documentary image, the conflicting impulses of faith and skepticism, the emerging aesthetic of film in this period visualized the fraught process of secularization. Cinematic depictions of an appearing and disappearing Christ became a powerful vehicle for Americans to navigate a rapidly modernizing society. Studying these films alongside a multimedia, interdisciplinary archive of novels, photographs, illustrations, and works of theology, travel writing, and historiography, The Disappearing Christ offers a new narrative of American cultural history at the intersection of cinema studies and religious studies.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Kunst Künstlerische Stoffe, Motive, Themen Künstlerische Stoffe, Motive, Themen: Religiöse Themen
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgeschichte
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Christentum/Christliche Theologie Allgemein
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Englische Literatur Amerikanische Literatur
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte