Buch, Englisch, 191 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 271 g
Family, Media and Locality
Buch, Englisch, 191 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 271 g
Reihe: Studies in Childhood and Youth
ISBN: 978-1-349-71575-6
Verlag: Palgrave Macmillan UK
The author considers how the art of consumption for ‘tween’ girls is intrinsically linked with their desire for independence and belonging, and how their consumption is interwoven with other important social and cultural influences.
The book will be of interest to scholars and students in the fields of Childhood and Youth Studies, Cultural Studies, Feminist andWomen’s Studies and Sociology.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Familiensoziologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Sozialethnologie: Familie, Gender, Soziale Gruppen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
Weitere Infos & Material
Introduction.- 1. Understanding the local, social worlds of pre-teens.- 2. Pre-teen girls’ desire for freedom and independence.- 3. Consuming Technology.- 4. Stepping Stones to Facebook.- 5. Consuming spaces: pre-teens negotiating their social worlds.- 6. The everyday nature of pre-teen girls lives.- Conclusion: Family, media and locality