Loy / Kohlhase | Kirchenmusik I | Sonstiges | 978-3-7957-9312-8 | sack.de

Sonstiges, Deutsch, Band Band 10a, Noten | Partitur - Gesamtausgabe (Leinen), Gewicht: 1082 g

Reihe: E.T.A. Hoffmann - Ausgewählte Musikalische Werke

Loy / Kohlhase

Kirchenmusik I

Sonstiges, Deutsch, Band Band 10a, Noten | Partitur - Gesamtausgabe (Leinen), Gewicht: 1082 g

Reihe: E.T.A. Hoffmann - Ausgewählte Musikalische Werke

ISBN: 978-3-7957-9312-8
Verlag: Schott


The first edition of the musical works of E.T.A. Hoffmann, begun in the 1920s, foundered as a result of adverse economical conditions and because it was an enterprise ahead of its time. In the intervening years the E.T.A. Hoffmann specialist Friedrich Schnapp has rediscovered several works previously unknown or believed lost; his close collaborator Gerhard Allroggen documented the musical œuvre of Hoffmann bibliographically in a ‚Chronological Thematical Catalogue‘. The present edition is based on this preparatory research and presents more than half of E.T.A. Hoffmann‘s musical works in a critical edition of 12 volumes.
Most of the works omitted consist of his numerous stage compositions. But apart from his main dramatic work ‚Undine‘- published here for the first time in its original form - this section also contains ‚Die lustigen Musikanten‘ (a particularly successful setting of Brentano‘s musical comedy), ‚Liebe und Eifersucht‘ and his first work ‚Die Maske‘ (1799), the only surviving large-scale dramatic work where Hoffmann himself adapted the libretto. The incidental music for Zacharias Werner’s ‚Kreuz an der Ostsee‘ is interesting because of the notoriety achieved by the play. ‚Arlequin‘ is representative of Hoffmann‘s ballet music. Hoffmann‘s work in other genres, including sacred music, orchestral works, piano and chamber music, choral pieces, arias and lieder, are all published complete. In contrast to the stage works, they are much smaller, and their general importance as well as their use for practical music making are increasingly recognized. Each music volume contains a preface with the genesis and description of each work as well as a Critical Commentary listing the sources and necessary textual emendations.
Loy / Kohlhase Kirchenmusik I jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Vorwort - Abbildungen - Overtura "Musica per la Chiesa" (1801) - Messe d-Moll für Soli, Chor, Orchester und Orgel (1803-1805) - Sechs geistliche chöre a capella (1808): 1. Ave maris stella-2. De profundis clamavi-3. Gloria patri et filio-4. Salve redemptor-5. O sanctissima, o piissima-6. Salve regina - Kritischer Bericht: Verzeichnis der Abkürzungen - Wichtige Literatur - Zur Edition - Aufführungspraktische Hinweise - Overtura: Quelle und Allgemeines - Einzelanmerkungen - Messa: Quelle und Allgemeines - Einzelanmerkungen - Canzon: Quelle und Allgemeines - Einzelanmerkungen


Kohlhase, Thomas
Thomas Kohlhase (geb. 1941), apl. Professor für Musikwissenschaft an der Universität Tübingen, 1967-2008 Redakteur der Denkmälerausgabe „Das Erbe deutscher Musik“, Herausgeber zahlreicher kritischer Musikausgaben und Autor von Arbeiten mit den Schwerpunkten Gregorianische Semiologie, Bach, Dresdner Hofkirchenmusik zur Zeit Heinichens und Zelenkas sowie Russische Musik, insbesondere Tschaikowsky.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.