Liebe Besucherinnen und Besucher,
heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien
Buch, Englisch, Band 28, 274 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 452 g
Reihe: International Perspectives on Early Childhood Education and Development
Engagement in Changing Global Contexts
Buch, Englisch, Band 28, 274 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 452 g
Reihe: International Perspectives on Early Childhood Education and Development
ISBN: 978-981-13-7773-0
Verlag: Springer Nature Singapore
It offers readers insights into what democracy and citizenship look like in lived experience, and the issues affecting practice and encouraging reflection and advocacy.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Vorschul- und Kindergartenpädagogik
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
Section 1 Introductory section.- 1 Introduction: Content and Context.- 2 The preschool as an arena for democratic education: A framework for teacher roles and child outcomes.- Section 2 Democracy in early childhood curriculum and policy.- 3 Ethical issues in child research: Caution of ethical drift.- 4 Talent development in preschool curriculum and policies: Implicit recognition of young gifted children.- 5 Parental decision-making about school start age in Australia: Democratic for whom?.- 6 Democracy and multilingualism in South African primary education: Implications for early literacy development.- 7 Engagement of children of Finnish descent in bilingual communicative events in Swedish preschool contexts.- Section III Espoused and enacted EC pedagogical practice.- 8 Banning the "Incompetent Child" in pedagogical documentation and discourse.- 9 Parent-Teacher-Child communication and advocacy: A community intervention.- 10 Time to tell more stories: Children, democracy and educationin movement.- 11 Establishing a learner identity: Young digital citizens and the pursuit of a democratic and empowering early childhood education.- 12 Democratic discourses in higher education: Australian preservice student teacher perceptions of quality early childhood education.- Section IV Children's democratic arenas.- 13 Narratives of belonging: Migrant children's friendship negotiation.- 14 Inclusive practice for all: Child perspectives.- 15 Toddlers enacting democracy through communication in preschool.- 16 Preschool children as democratic subjects: Agents of democracy.- 17 Preschool children's resilience: An ecological perspective in a Taiwanese context.- Section V Conclusion.- 18 Challenging the challenges: Democratic spaces and opportunities in ECE.