Buch, Englisch, 284 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 487 g
ISBN: 978-981-19-9022-9
Verlag: Springer Nature Singapore
To help rectify the situation that most of the research on China’s reform efforts focuses on hard power (esp. economic power), this book, which mainly focuses on China’s soft power, reviews and assesses its global image from the three perspectives of politics, economy and culture. In the process, it sheds valuable new light on the presentation of China’s image and the world’s perceptions of China.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Kommunikation und Partizipation
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Globalisierung
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Textlinguistik, Diskursanalyse, Stilistik
Weitere Infos & Material
Introduction.- Chapter 1: The Transformation of the Concept of China Goes Global.- Chapter 2: The Critical Analysis of Approaches to Theorizing International Communication.- Chapter 3: The Theoretical Model of National Image.- Chapter 4: China’s Political Image since 1978.- Chapter 5: China’s Economic Image since 1978.- Chapter 6: China’s Cultural Image since 1978.- Chapter 7: China Goes Global for Future.