Buch, Englisch, 322 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 676 g
International Legal Aspects
Buch, Englisch, 322 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 676 g
Reihe: ASSER International Sports Law Series
ISBN: 978-90-6704-872-9
Verlag: T.M.C. Asser Press
Interdisciplinary approach: complements the study of traditional legal sources with the study of relevant communication sciences literature
Intradisciplinary approach: deals with the impact of new media on both media and competition law
Comparative analysis of different national initiatives
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Wirtschaftsverwaltungsrecht / Öffentliches Wirtschaftsrecht Sport- und Veranstaltungsrecht
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Sport- und Veranstaltungsrecht
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Rechtswissenschaften Internationales Recht und Europarecht Internationales Recht Internationaler Gewerblicher Rechtsschutz, Medien-, IT- und Urheberrecht
Weitere Infos & Material
Introduction.- Sports/Media Complex in the New Media Landscape.- Specificity of Sport: The Important Role of Sport in Society.- Article 10 of the European Convention on Human Rights and the Public’s Right to Information Regarding Sports Events.- The Public in its Role as Citizen and Consumer.- Changing Sports/Media Complex and its Impact on the Regularoty Process of the Broadcasting Sector.- Conclusion.- Competition Law: General Introduction.- Joint Selling Remedies Package.- Sublicensing Obligation.- Must-Offer Obligation.- Conclusion.- Content Regulation: general introduction.- ‘List of Major Events’ Mechanism.- Conclusion.