Globalization of the Korean Apparel Industry
Buch, Englisch, 170 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 251 g
ISBN: 978-981-99-3766-0
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Textilindustrie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Volkswirtschaften einzelner Länder und Regionen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Globalisierung
Weitere Infos & Material
1. Introduction: Globalization, Value Chain Governance and Supplier Experimentation (Joonkoo Lee, Hyunji Kwon and Hyun-Chin Lim).- 2. Expanding Overseas, Becoming Multinational, and Moving up the Chain: Three Waves of Globalization in the Korean Apparel Industry (Joonkoo Lee and Hyun-Chin Lim).- 3. Korea’s Multinational Garment Suppliers: Growth through Disintermediation (Solee Shin).- 4. Toward a Bipolar Apparel GVC? From the Perspective of First-Tier Suppliers (Hyunji Kwon, Jinsun Bae, Joonkoo Lee and Sun Wook Chung).- 5. A Hidden Champion? An Experimental Journey for Digital Integration of a First-Tier Supplier in the Apparel GVCs (Hyunji Kwon and Seri No).- 6. Formalizing Foreign Manufacturer Status While Deepening Local Embeddedness: Korean Manufacturers in Myanmar’s Export-oriented Apparel Industry (Jinsun Bae).