Buch, Englisch, 12 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 777 g
Reihe: An end to antisemitism!
Buch, Englisch, 12 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 777 g
Reihe: An end to antisemitism!
ISBN: 978-3-11-058243-7
Verlag: De Gruyter
This volume documents the transformation of age-old antisemitic stereotypes into a new form of discrimination, often called "New Antisemitism" or "Antisemitism 2.0." Manifestations of antisemitism in political, legal, media and other contexts are reflected on theoretically and contemporary developments are analyzed with a special focus on online hatred. The volume points to the need for a globally coordinated approach on the political and legal levels, as well as with regard to the modern media, to effectively combat modern antisemitism.
Zielgruppe
Researcher in the field of Anti-Semitism and Anti-Judaism.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Jüdische Studien Geschichte des Judentums Antisemitismus, Pogrome, Shoah
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte des Judentums (Diaspora)
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Antisemitismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung