A Conceptual Approach
Buch, Englisch, 114 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 288 g
ISBN: 978-3-030-41516-7
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Multikulturelle Pädagogik, Friedenserziehung
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Europäische Union, Europapolitik
Weitere Infos & Material
Preface.- Chapter 1. Introduction: What is intercultural dialogue and why is it needed in Europe today?.- Chapter 2. Data and methods: A conceptual approach to intercultural dialogue.- Chapter 3. Definitions and contexts of intercultural dialogue within European policy documents.- Chapter 4. Analysing intercultural dialogue through conceptual densities.- Chapter 5. Affective rhetoric and 'sticky concepts' in European education policy documents.- Chapter 6. Conclusions and suggestions for improving European education policies.