Kunnan | Validation in Language Assessment | Buch | 978-0-8058-2753-8 | sack.de

Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 446 g

Kunnan

Validation in Language Assessment


Erscheinungsjahr 1998
ISBN: 978-0-8058-2753-8
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 446 g

ISBN: 978-0-8058-2753-8
Verlag: Routledge


Validation in Language Assessment contributes to the variety of validation approaches and analytical and interpretive techniques only recently adopted by language assessment researchers. Featuring selected papers from the 17th Language Testing Research Colloquium, the volume presents diverse approaches with an international perspective on validation in language assessment.

Kunnan Validation in Language Assessment jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Contents: L. Bachman, Foreword. A.J. Kunnan, Preface. Approaches to Validation in Language Assessment. Part I:Test Development and Test Taking Process. D.M. Kenyon, An Investigation of the Validity of the Demands of Task on Performance-Based Tests of Oral Proficiency. J. Read, Validating the Word Associates Format as a Measure of Depth of Vocabulary Knowledge. R. Fortus, R. Coriat, S. Ford, Prediction of Item Difficulty in the English Section of the Israeli Psychometric Entrance Test. G. Wigglesworth, The Effect of Planning Time on Second Language Test Discourse. Part II:Test Taker Characteristics and Feedback. J.E. Purpura, The Development and Construct Validation of an Instrument Designed to Investigate Selected Cognitive Background Characteristics of Test Takers. C. Clapham, The Effect of Language Proficiency and Background Knowledge on EAP Students' Reading Comprehension. A. Ginther, J. Stevens, Language Background, Ethnicity, and the Internal Construct Validity of the Advanced Placement Spanish Language Examination. A. Brown, N. Iwashita, The Role of Language Background in the Validation of a Computer-Adaptive Test. K. Hill, The Effect of Test Taker Characteristics on Reactions to and Performance on an Oral English Proficiency Test. B. Norton, P. Stein, Why the "Monkeys Passage" Bombed: Tests, Genres, and Teaching. Part III:Perspectives on Validation Research. L. Hamp-Lyons, B.K. Lynch, Perspectives on Validity: An Historical Analysis of Conference Presentations.


Antony John Kunnan



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.