Kronengold | Living Genres in Late Modernity | Buch | 978-0-520-38877-2 | sack.de

Buch, Englisch, 354 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 228 mm x 153 mm, Gewicht: 462 g

Kronengold

Living Genres in Late Modernity

American Music of the Long 1970s
1. Auflage 2022
ISBN: 978-0-520-38877-2
Verlag: University of California Press

American Music of the Long 1970s

Buch, Englisch, 354 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 228 mm x 153 mm, Gewicht: 462 g

ISBN: 978-0-520-38877-2
Verlag: University of California Press


Living Genres in Late Modernity rehears the American 1970s through the workings of its musical genres. Exploring stylistic developments from the late 1960s through the early 1980s, including soul, funk, disco, pop, the nocturne, and the concerto, Charles Kronengold treats genres as unstable constellations of works, people, practices, institutions, technologies, money, conventions, forms, ideas, and multisensory experiences. What these genres share is a significant cultural moment: they arrive just after “the sixties” and are haunted by a sense of belatedness, loss, or doubt, even as they embrace narratives of progress or abundance. These genres give us reasons—and means—to examine our culture’s self-understandings. Through close readings and large-scale mappings of cultural and stylistic patterns, the book’s five linked studies reveal how genres help construct personal and cultural identities that are both partial and overlapping, that exist in tension with one another, and that we experience in ebbs and flows.

Kronengold Living Genres in Late Modernity jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Contents

List of Musical Examples
Note on Musical Examples

Introduction: Listening for Genres 1

1 • Unengaging Histories: The Pop Song’s “More” and Melancholy Democracy, 1968–69

2 • Space Issues: The Seventies-Soul Complex

3 • Exchange Theories: Disco, New Wave, and Album-Oriented Rock

4 • Senses: Nocturnes among the Smaller Genres

5 • Forces: The Late-Modern Concerto

Afterword

Acknowledgments

Notes

Index


Charles Kronengold is Assistant Professor of Music at Stanford University and, with Adrian Daub, the author of The James Bond Songs: Pop Anthems of Late Capitalism.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.