From Convention to Creativity
Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 241 mm, Gewicht: 463 g
ISBN: 978-0-415-18065-8
Verlag: Taylor & Francis
Kress covers problems such as dyslexia within today's educational system. Technological aids on spelling and writing such as spell-checkers and the effects of the increasing visualization of communication (computer, TV, film) are also discussed.
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Kinder- und Jugendpsychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Grundschulen, Hauptschulen
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Soziolinguistik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Sprachsoziologie
Weitere Infos & Material
Introduction 1 Why, and why now? 2 A framework for thinking about the issues 3 The many meanings of spelling 4 What do children try to spell? 5 The look of spelling 6 The sound of spelling