Buch, Englisch, 348 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 505 g
Buch, Englisch, 348 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 505 g
ISBN: 978-0-7514-0110-3
Verlag: Routledge
Zielgruppe
Postgraduate and Professional
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Betriebliches Rechnungswesen
Weitere Infos & Material
Orientation. The accounting framework. Basic cost concepts. Sales-cost-profit relationships. Break-even analysis.Introduction to decision accounting. Introduction to pricing. Pricing: some practical applications. Profitability. Profit sensitivity analysis. Budgetary control. Varianceanalysis. Food cost control. Beverage cost control. Accounting and operating ratios. Financial statement analysis. Analysis of departmental profitability. The managementof working capital. Assessment of capital projects. Appendix (DCF tables). References. Index.