Buch, Englisch, 216 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 323 g
New Agendas in Theory and Research
Buch, Englisch, 216 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 323 g
Reihe: New Agendas in Communication Series
ISBN: 978-0-415-99567-2
Verlag: Routledge
The contents of the volume have been generated for the New Agendas symposium at the University of Texas College of Communication, and all the authors are young, leading-edge researchers offering innovative perspectives and explorations of lying and deception in various contexts. This volume will appeal to scholars, researchers, and advanced/graduate students in communication, media, and psychology. It is written to the level of advanced undergraduates, and it is appropriate for use in courses covering lying and deception.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Verbale & Nonverbale Kommunikationsprozesse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
Weitere Infos & Material
Figures and Tables, Contributors, Series Editors’ Preface, Preface: Half-Truths and Other Fractions, 1 Finding the Weasel Word in “Literally True”, 2 Some Considerations for a New Theory of Deceptive Communication, 3 Gray Area Messages, 4 Deception by Selective Quotation, 5 Truth Telling as a Journalistic Imperative, 6 The Sin in Sincere: Deception and Cheating in the Visual Media, 7 Sincerity and Hypocrisy, 8 Accounts as Social Loopholes: Reconciling Contradictions Between Culture and Conduct, 9 “I Read Playboy for the Articles”: Justifying and Rationalizing Questionable Preferences, 10 Lying for Love in the Modern Age: Deception in Online Dating, 11 Exoneration of Serious Wrongdoing via Confession to a Lesser Offense, Index