Buch, Deutsch, Band 1, 340 Seiten, PB, Format (B × H): 156 mm x 234 mm
Reihe: Digital Horizons
Gestaltung und Wahrnehmung elektronischer Medien
Buch, Deutsch, Band 1, 340 Seiten, PB, Format (B × H): 156 mm x 234 mm
Reihe: Digital Horizons
ISBN: 978-3-935025-18-8
Verlag: SYNCHRON - Wissenschaftsverlag der Autoren
Digital Horizons:
A new, digital civilization is emerging as ubiquitous computing becomes part of our lives with each passing day. As the underlying structure of new forms of human interaction, the digital is a fundamentally semiotic phenomenon. After all, computers are semiotic machines. We interact with them by means of interfaces - that is, signs. These machines compute knowledge expressed in symbolic forms. They are becoming part of our minds and thus powerful means of controlling complex processes. Therefore computer- and network-based processes of multimedia representation and communication constitute the focus of Digital Horizons. Works from various disciplines (such as cognitive science, aesthetics, visualization, artificial intelligence, information science, among others) are considered for publication - so long as they contribute to improved understanding of the new human condition in the digital age.
Editorial Board:
Peter Bøgh Andersen - Joseph Goguen George Landow - Mihai Nadin - Frieder Nake C. Sieckenius de Souza - Mercedes Vilanova
Managing Editor:
Mihai Nadin
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
Veränderungen der Warenwelt - Form und Bedeutung: Modellvorstellungen zur Funktion von Wahrnehmung und Kommunikation - Funktion und Differenz: Betrachtungsperspektiven der Produktgestaltung - Erfahrung und Kohärenz: Über die Rolle kollektiver Produktleitbilder - Medienfunktion und Medienwahrnehmung: Anforderungen an die Gestaltung elektronischer Medien