Buch, Englisch, 256 Seiten, Hardback, Format (B × H): 162 mm x 235 mm
Curriculum, Instruction, and Learning
Buch, Englisch, 256 Seiten, Hardback, Format (B × H): 162 mm x 235 mm
Reihe: Research and Practice in Social Studies Series
ISBN: 978-0-8077-6657-6
Verlag: Teachers College Press
- Draws on empirical studies about the cognitive and affective complexities of teaching about race in ethnically homogenous or heterogeneous K–12 classrooms.
- Shows why the social studies classroom is the educative space to have deep and meaningful experiences in teaching about race and racism.
- Organized in four sections that focus on curriculum, social studies instruction, student learning, and teacher learning.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Multikulturelle Pädagogik, Friedenserziehung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gewalt und Diskriminierung: Soziale Aspekte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem