Transforming, not Transmitting, Trauma
Buch, Englisch, 203 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 428 g
ISBN: 978-3-030-66225-7
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziale Ungleichheit, Armut, Rassismus
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Entwicklungsstudien
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Friedens- und Konfliktforschung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Regional- & Raumplanung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Konflikt- und Friedensforschung, Rüstungskontrolle, Abrüstung
Weitere Infos & Material
1.- Chapter one: Introduction. 2.- Chapter Two:Determining the Separation Between Perpetrator and Victim: Importance of Intergenerational Family Communication.- 3. Chapter Three: In the Arena of Textbook Wars, Education Can Be Deployed to Build Common Ground Between Opposing Forces. 4.- Chapter Four: Empowering Pedagogy: Dialogue and Building Common Ground---Part 1. 5.- Chapter Five: Education Conscientizes About Social and Political Conditions. 6. - Chapter Six: Participatory Educational Methodology; Healing of Memories; Logotherapy. 7.- Chapter Seven: Finding Purpose and Meaning in the Sturm and Drang of the Unredressed Agonies of the Past, 8.- Chapter Eight: Conclusion.- Appendix I, Appendix II, Bibliography, Index.