Buch, Englisch, Band 26, 318 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 672 g
The Politics of the Tehran Marketplace
Buch, Englisch, Band 26, 318 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 672 g
Reihe: Cambridge Middle East Studies
ISBN: 978-0-521-86618-7
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politikberatung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Methodenlehre
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Friedens- und Konfliktforschung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Konflikt- und Friedensforschung, Rüstungskontrolle, Abrüstung
Weitere Infos & Material
1. The puzzle of the Tehran Bazaar under the Pahlavi monarchy and the Islamic Republic; 2. Conceptualising the bazaar; 3. Bazaar transformations: networks, reputations and solidarities; 4. Networks in the context of transformative agendas; 5. Carpets, tea and teacups: commodity types and sectoral trajectories; 6. Networks of mobilisation under two regimes; 7. Conclusions; Selected bibliography; Index.