Buch, Englisch, 181 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 2993 g
ISBN: 978-1-4939-4770-6
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie Kulturpsychologie, Ethnopsychologie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Geschichte der Psychologie
Weitere Infos & Material
The Cultural Psychology of Motion Pictures: Dreams that Money Can Buy.- The Aliens in Us and the Aliens Out There: Science Fiction in the Movies.- The Role of Movies and Mental Health by Charles Winick.- Bedlam in Spyland: Is Bourne Bond?.- The Cult of Celebrity: How Hollywood Created Reality.- Life Imitating Art: Organized Crime on Screen.- Media and Film Influences on Popular Culture.- Conclusions: The Inventor, the Detective, and the Warrior.