Britain and India in the Twentieth Century
Buch, Englisch, 278 Seiten, Format (B × H): 137 mm x 216 mm, Gewicht: 4728 g
ISBN: 978-0-230-57258-4
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Presenting a communicational perspective on the British empire in India during the 20th century, the book seeks to examine how, and explain why, British proconsuls, civil servants and even the monarch George V, as well as Indian nationalists, interacted with the media, primarily British and American, and with what consequences.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Weltgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
Weitere Infos & Material
1. Communications, Media and the Imperial Experience: Perspectives and Perceptions 2. Coronation, Colonialism and Cultures of Control: The Delhi Durbar, 1911 3. India as Viewed by the American Media: Chicago Daily Tribune, William Shirer and Gandhian nationalism 1930-31 4. 'Invisible Empire Tie': Broadcasting and the British Raj in the inter-war years 5. 'Operation Seduction': Mountbatten, the Media and Decolonisation in 1947 6. Concluding remarks