Buch, Englisch, 181 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 266 g
Reihe: Palgrave Studies in Workplace Spirituality and Fulfillment
Eternal Principles for Sustaining Profitability
Buch, Englisch, 181 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 266 g
Reihe: Palgrave Studies in Workplace Spirituality and Fulfillment
ISBN: 978-3-030-90671-9
Verlag: Springer International Publishing
This book argues that a rapidly changing environment, a solid foundation to guide the organization, is critical. Dharma, a set of principles that holds things together or sustains life, offers such a foundation. Managing by Dharma provides business researchers with a framework to seamlessly evaluate and integrate the ethical and financial goals of business organizations.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Hinduismus Hinduismus: Leben & Praxis, Soziale Aspekte
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
1. Need for a Steady Foundation.- 2.What is Dharma?.- 3.The Uniqueness of the Dharmic Tradition.- 4.Dharmic Leadership.- 5.Organizational Dharma.- 6.Enablers of Dharma.- 7.Hurdles/Challenges.- 8.Case Studies.- 9.Concluding Thoughts.