Johnston / Pietrewicz | Issues in the Ecological Study of Learning | Buch | 978-0-89859-521-5 | sack.de

Buch, Englisch, 464 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 794 g

Reihe: Resources for Ecological Psychology Series

Johnston / Pietrewicz

Issues in the Ecological Study of Learning


Erscheinungsjahr 1985
ISBN: 978-0-89859-521-5
Verlag: Taylor & Francis Inc

Buch, Englisch, 464 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 794 g

Reihe: Resources for Ecological Psychology Series

ISBN: 978-0-89859-521-5
Verlag: Taylor & Francis Inc


First published in 1985. This volume is based on a symposium, also titled Issues in the Ecological Study of Learning, that was held at the 1981 meeting of the Animal Behavior Society in Knoxville, Tennessee.

Johnston / Pietrewicz Issues in the Ecological Study of Learning jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


List of Contributors, Preface, Introduction: Conceptual Issues in the Ecological Study of Learning, I. HISTORICAL BACKGROUND AND METHODOLOGICAL ISSUES, 1. Historical Notes on the Biology of Learning, 2. Anagenesis: Theoretical Basis for the Ecological Void in Comparative Psychology, 3. Methodological Issues in the Ecological Study of Learning, II. THE ECOLOGY OF LEARNING: EMPIRICAL RESEARCH, 4. Learning to Forage: An Ecological Pt>rspective, 5. Taste-Aversion Learning in Ecological Perspective, 6. Social Learning in Wild Norway Rats, 7. Restraints on Ground Squirrel Antipredator Behavior: Adjustments over Multiple Time Scales, 8. An Ecological Approach to Development of Spatial Orientation, 9. Learning by Performing: An Ecological Theme for the Study of Vocal Learning, III. THE ECOLOGY OF LEARNING: THEORETICAL PROBLEMS, 10. How to Draw Learning Curves: Their Use and Justification, 11. Learning and the Description of the Environment, 12. The Environmental Dimensions that Influence Behavior, 13. An Ecological Approach to the Evolution of Behavior, IV. ALTERNATIVES TO THE ECOLOGICAL APPROACH, 14. The Slaying of Goliath: What Happened to Reinforcement Theory, 15. The General Process Approach to Animal Learning, Author Index, Subject Index


Timothy D. Johnston University of North Carolina at Greensboro and Alexandra T. Pietrewicz Developmental Learning Center Fort Pierce, Florida.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.