Exploring the Contexts of Higher, Further and Community Education
Buch, Englisch, 218 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 418 g
ISBN: 978-3-319-97207-7
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Berufs- und Studienberatung, Karriereplanung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Adult education in austere times: an introduction; Nalita James and Ellen Boeren.- Chapter 2. Being an adult learner in Europe and the UK: persisting inequalities and the role of the welfare state; Ellen Boeren.- Chapter 3. The message or the bottle? Community, associationism and adult learning as "part of the process of social change"; Sharon Clancy.- Chapter 4. Keeping going in austere times: the declining spaces for adult widening participation in HE in England; Lindsey Fraser and Kerry Harman.- Chapter 5. Mature Students and Social Isolation: being excluded or choosing to be alone?; Charlotte Sutton.- Chapter 6. Subjects in formation: women's experiences of Access to Higher Education courses and entering Higher Education; Sherene Meir.- Chapter 7. Further educations: transformative teaching and learning for adults in times of austerity; Vicky Duckworth and Rob Smith.- Chapter 8. Adult education in community organisations supporting homeless adults: exploring the impact of austerity politics; Katy Jones.- Chapter 9. Conclusions and recommendations; Ellen Boeren and Nalita James.