Buch, Englisch, 286 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 5005 g
Buch, Englisch, 286 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 5005 g
Reihe: Global Culture and Sport Series
ISBN: 978-1-137-55672-1
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Sport, Promotional Culture and the Crisis of Masculinity will be of interest to students and scholars in the fields of sociology of sport, media studies, marketing, gender and masculinity studies.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Sportsoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Sport: Psychologie, Soziologie, Ethik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
Weitere Infos & Material
1. The Contemporary Crisis of Masculinity: Sport and the Final Frontier?.- 2. Contextualising Masculinity: Between and Beyond Hegemonic, Flexible and Inclusive Masculinity.- 3. Screening Masculinity: Crisis, Promotional Culture, Consumption and Sport.- 4. Flexible Masculinity and Consumer Citizenship in a Global World: David Beckham as Sport Celebrity, Iconic Brand and a Corporate Sponsor's Dream.- 5. Globalization, Corporate Nationalism and Sporting Masculinities in Canada: Molson Beer Advertising and Consumer Citizenship.- 6. Producing and Consuming Liquid Masculinity in New Zealand: The Legacy of the Speight’s Southern Man Advertising Campaign.- 7. The Promotional Culture of Hockey Masculinity: The NHL “Inside the Warrior” Campaign.- 8. Once Were Warriors: Haka, Promotional Culture and Maori Masculinity Past, Present and Future.- 9. Policing the Crisis of Masculinity in a Global and Digital Era.