Huang | Prospective Mathematics Teachers’ Knowledge of Algebra | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 179 Seiten, eBook

Reihe: Perspektiven der Mathematikdidaktik

Huang Prospective Mathematics Teachers’ Knowledge of Algebra

A Comparative Study in China and the United States of America

E-Book, Englisch, 179 Seiten, eBook

Reihe: Perspektiven der Mathematikdidaktik

ISBN: 978-3-658-03672-0
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



Rongjin Huang examines teachers’ knowledge of algebra for teaching, with a particular focus on teaching the concept of function and quadratic relations in China and the United States. 376 Chinese and 115 U.S.A. prospective middle and high school mathematics teachers participated in this survey. Based on an extensive quantitative and qualitative data analysis the author comes to the following conclusions: The Chinese participants demonstrate a stronger knowledge of algebra for teaching and the Chinese participants’ structure of knowledge of algebra for teaching is much more interconnected. Chinese participants show flexibility in choosing appropriate perspectives of the function concept and in selecting multiple representations. Finally, the number of college mathematics and mathematics education courses taken impacts the teachers’ knowledge of algebra for teaching.
Huang Prospective Mathematics Teachers’ Knowledge of Algebra jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Knowledge Needed for Teaching.- Mathematics Teacher Education in China and the U.S.A.-Instrumentation, Data Collection, and Data Analysis.- Comparison of Knowledge of Algebra for Teaching (KAT) between China and the U.S.A.- Relationship among Different.- Components of KAT.- Comparison of KTCF between China and the U.S.A.


Dr. Rongjin Huang works as an associate Professor at the Middle Tennessee State University, U.S.A.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.