Buch, Englisch, 94 Seiten, Format (B × H): 178 mm x 254 mm, Gewicht: 390 g
Evidence, Theory and Practical Application
Buch, Englisch, 94 Seiten, Format (B × H): 178 mm x 254 mm, Gewicht: 390 g
ISBN: 978-0-415-56496-0
Verlag: Taylor & Francis
This book will be of interest to educators, policymakers and scientists seeking fresh perspectives on how we learn.
This book was published as a special issue in Educational Research, a journal of the National Foundation for Educational Research (NFER).
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Neurowissenschaften, Kognitionswissenschaft
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie Lernen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
Weitere Infos & Material
1. Introduction: Education and neuroscience Paul A. Howard-Jones 2. Neuromythologies in education John Geake 3. Reading, dyslexia and the brain Usha Goswami 4. How should educational neuroscience conceptualise the relation between cognition and brain function? Mathematical reasoning as a network process Sashank Varma and Daniel L. Schwartz 5. Dyscalculia: neuroscience and education Liane Kaufmann 6. What are the implications of neuroscience for musical education? Lauren Stewart and Aaron Williamon 7. Co-constructing an understanding of creativity in drama education that draws on neuropsychological concepts Paul A. Howard-Jones, M. Winfield and G. Crimmins