Homel / Palij / Aaronson | Childhood Bilingualism | Buch | 978-0-89859-806-3 | sack.de

Buch, Englisch, 324 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 567 g

Homel / Palij / Aaronson

Childhood Bilingualism

Aspects of Linguistic, Cognitive, and Social Development
Erscheinungsjahr 1987
ISBN: 978-0-89859-806-3
Verlag: Taylor & Francis Inc

Aspects of Linguistic, Cognitive, and Social Development

Buch, Englisch, 324 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 567 g

ISBN: 978-0-89859-806-3
Verlag: Taylor & Francis Inc


First published in 1987. This volume is based primarily on a conference on childhood bilingualism held at New York University on June 25 and 26, 1982 with an interest in exploring the nature of bilingual cognition and the effect of bilingualism on psychological development.

Homel / Palij / Aaronson Childhood Bilingualism jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


PART I INTRODUCTION 1 Childhood Bilingualism: Introduction and Overview 2 Bilingualism and Language Policy: Four Case Studies PART II LANGUAGE ACQUISITION AND PROCESSING 3 The Second-Language Learner in the Context of the Study of Language Acquisition 4 Bilingualism Language Proficiency, and Metalinguistic Development 5 The Impact of Language Differences on Language Processing: An Example from Chinese-English Bilingualism 6 Acquiring and Processing First and Second Languages: Comments on Hakuta, Cummins, and Aaronson and Ferres PART III BILINGUALISM AND COGNITIVE DEVELOPMENT 7 The Relationship of Bingualism to Cognitive Development: Historical, Methodological and Theoretical Considerations 8 Bilingualism, Cognitive Function, and Language Minority Group Membership 9 Bilingualism: Cognitive and Social Aspects PART IV BILINGUALISM AND SOCIAL DEVELOPMENT 10 Social Psychological Barriers to Effective Childhood 11 Bilingualism n The Effects of Bilingual and Bicultural Experiences on Children's Attitudes and Social Perspectives 12 A Social-Cognitive Perspective on Bilingualism: Comments on Lambert and Taylor PART V BIDLALECTISM 13 The Linguistic and Sociolinguistic Position of Black English and the Issue of Bidialectalism in Education 14 Continuities/Discontinuities in the Function and Use of Language as Related to Situation and Social Class 15. Coping or Groping? Psycholinguistic Problems in the Acquisition of Receptive and Productive Competence Across Dialects


Edited by Peter Homel, Michael Palij, Doris Aaronson, all New York University



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.