Buch, Englisch, 243 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 336 g
Buch, Englisch, 243 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 336 g
ISBN: 978-1-349-84901-7
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Demokratie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Europäische Union, Europapolitik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Background to the elections.- 3. Regulation of electoral advertising in Europe.- 4. Representations of the European project.- 5. Representations of the Economic Crisis and Austerity Politics.- 6. A Negative Touch in Posters and Spots.- 7. Populist Politics and the ‘radical right’ in 2014 Elections.- 8. Old vs. New Europe? Differences in content and style of political advertising.- 9. Central-Eastern campaigning for the European parliament - In search of common patterns.- 10. The first time for everything: Political Advertising in a new Member State.- 11. Candidate-oriented but no European Spitzenkandidaten. The role of candidates in political advertising.- 12. Persuading beyond Words: Visual Appeals in the 2014 European Parliament Election Campaign.-