Herrmann / McEvoy / Weingartner | Memory Improvement | Buch | 978-1-4612-7656-2 | sack.de

Buch, Englisch, 263 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 429 g

Herrmann / McEvoy / Weingartner

Memory Improvement

Implications for Memory Theory
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 1992
ISBN: 978-1-4612-7656-2
Verlag: Springer

Implications for Memory Theory

Buch, Englisch, 263 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 429 g

ISBN: 978-1-4612-7656-2
Verlag: Springer


Memory Improvement: Implications for Memory Theory brings together researchers working on various aspects in the field. Recent findings on memory improvement are examined, and their relevance to memory theory is demonstrated. A majority of the chapters review how certain psychological factors (psychopharmacology, emotional state, metamemory, strategies, practice, external aids, social interaction, context, and attention) may be influenced to improve one's memory. In the final chapters an attempt is made to relate memory-improvement phenomena to the theory of memory improvement and to memory theory in general. This book extends understanding of memory and questions to what extent the memory system functions independently of the rest of the psychological system. The book is aimed at a broad spectrum of psychologists interested in state-of-the-art memory-improvement research from both a practical and a theoretical perspective.
Herrmann / McEvoy / Weingartner Memory Improvement jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


The New Approach to Memory Improvement: Problems and Prospects.- Memory Improvement and Memory Theory in Historical Perspective.- Clinical and Pharmacological Perspectives for Treating Memory Failures.- Improving Memory and Mood Through Automatic and Controlled Procedures of Mind.- Improving Memory: The Possible Roles of Metamemory.- Memory Strategy Instruction That Promotes Good Information Processing.- External Memory Aids: Effects and Effectiveness.- The Role of Social Interaction in Memory Improvement.- Attention and Memory Improvement.- Memory in Context: A Case Study of “Bubbles P.,” A Gifted but Uneven Memorizer.- Improving Memory Through Practice.- Memory Improvement in Context: Implications for the Development of Memory Improvement Theory.- Memory in Life, Lab, and Clinic: Implications for Memory Theory.- Author Index.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.