Hayward | Terror Tracks | Buch | 978-1-84553-202-4 | sack.de

Buch, Englisch, 300 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 459 g

Reihe: Genre, Music and Sound

Hayward

Terror Tracks

Music, Sound and Horror Cinema

Buch, Englisch, 300 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 459 g

Reihe: Genre, Music and Sound

ISBN: 978-1-84553-202-4
Verlag: Equinox Publishing Ltd


Commissioned and edited to appeal to a crossover Film and Music Studies readership, "Terror Tracks" is an anthology that analyses the use of music and sound in the popular genre of Horror cinema. Focusing on the post-War period, contributors analyse the role of music and sound in establishing and enhancing the senses of unease, suspense and shock crucial to the genre. The anthology shows the various patterns of use an inflection in a range of scores - orchestral, popular, rock and electronic - and how these relate to non-musical sound. Lively and accessible, "Terror Tracks" is an important contribution to study of Horror cinema.
Hayward Terror Tracks jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction: Scoring The Edge -- Philip Hayward1) Psycho-Analysis: Form and Function in Bernard Herrmann's Music for Hitchcock's Masterpiece -- James Wierzbicki2) An Audiovisual Foreshadowing in the First Thirty Seconds of the Last Eight Minutes of Psycho -- Scott Murphy3) Sound and Music in Hammer's Vampire Films -- Michael Hannan4) Creative Soundtrack Expression: Toro Takemitsu's Score for Kwaidan -- Kyoko Koizumi5) Prog Rock, the Rock, the Horror Film and Sonic Excess: Dario Argento, Morricone and Goblin -- Tony Mitchell6) Inflamed: Synthetic folk music and paganism in the island world of The Wicker Man -- Jon Fitzgerald and Philip Hayward7) Rhythms of Evil: Exorcising Sound from The Exorcist -- Mark Evans8) Texas Chainsaws: Audio Effect and Iconicity -- Rebecca Coyle and Philip Hayward9) Incorporating Monsters: Music as Context, Character and Construction in Kubrick's The Shining -- Jeremy Barham.10) Music of the Night: scoring the vampire in contemporary film -- Janet K. Halfyard11) Scary Movies, Scary Music: Uses and Unities of Metal in the Contemporary Horror Film -- Lee Barron and Ian Inglis12) 'Like Razors through Flesh': Hellraiser's Sound Design and Music -- Karen Collins13) Spooked by Sound: The Blair Witch Project -- Rebecca Coyle14) Popular Songs and Ordinary Violence: Exposing Basic Human Brutality in the Films of Rob Zombie -- Laura Wiebe Taylor15) Terror in the Outback: Wolf Creek and Australian Horror Cinema -- Philip Hayward and Harry Minassian16) The Ghostly Noise of J-Horror: Roots and Ramifications -- James Wierzbicki


Hayward, Philip
Macquarie University

Macquarie University


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.