Essays on Texts, Paratexts, and Metatexts
Buch, Englisch, 210 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 413 g
ISBN: 978-3-030-24615-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgattungen, Filmgenre
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Exploring a Whedonverse, the Whedonverses, and the Whedonverse(s): The Shape of Transmedia Storytelling in Joss Whedon’s World(s).- Chapter 2: Un-Warren-ted: Or, How I Learned to Stop Worrying and Love My Transgressive Fandom.- Chapter 3: History Has Its Eyes on the Greatest Hellmouth in the World: Transmedia, Hint Fiction, and Mashup Memes.- Chapter 4: Transmediating the Whedon Classroom.- Chapter 5: “This is the next me”: The Evolution of AI in the Whedonverse.- Chapter 6: “You’re not the source of me”: Navigating and Mastering the Transmedial at the End of Buffy the Vampire Slayer’s Fourth Season.- Chapter 7: “To Speak Against an Opponent Eloquently Makes You an Unusual Personage”: Joss Whedon as Deleuzian ‘Minor Writer’.- Chapter 8: The Transtextual Road Trip: Buffy the Vampire Slayer, Supernatural, and Televisual Forebears.- Chapter 9: A Brief Note on Looking Forward.- Index.