Buch, Englisch, 272 Seiten, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 226 mm, Gewicht: 372 g
Understanding Race and Disability in Schools
Buch, Englisch, 272 Seiten, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 226 mm, Gewicht: 372 g
ISBN: 978-0-8077-6732-0
Verlag: Teachers College Press
- Holistic views of the referral and placement process detailing students' trajectories across 4 years from initial instruction to referral, evaluation, and placement in special education.
- An update on the patterns and literature related to disproportionality.
- Analysis of the cultural-historical nature of disproportionality and the socially constructed nature of the high-incidence disability categories.
- Recommendations for changing the conceptualization of children's learning difficulties, moving away from the presumption of children's intrinsic deficits toward evaluations based on human variation.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gewalt und Diskriminierung: Soziale Aspekte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Invalidität, Krankheit und Abhängigkeit: Soziale Aspekte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Multikulturelle Pädagogik, Friedenserziehung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik