Harrison | Shakespeare, Bakhtin, and Film | Buch | 978-3-319-86692-5 | sack.de

Buch, Englisch, 263 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 361 g

Harrison

Shakespeare, Bakhtin, and Film

A Dialogic Lens
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2017
ISBN: 978-3-319-86692-5
Verlag: Springer International Publishing

A Dialogic Lens

Buch, Englisch, 263 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 361 g

ISBN: 978-3-319-86692-5
Verlag: Springer International Publishing


This book explores how Bakhtin’s ideas can illuminate the compelling but uneasy fusion of Shakespeare and cinema. With a wide variety of tones, languages, cultural orientations, and thematic concerns, film directors have updated, translated, transposed, fragmented, parodied, and geographically re-situated Shakespeare. Keith Harrison illustrates how Bakhtin’s interlinked writings in various fields can fruitfully be applied to an understanding of how the ongoing responsiveness of filmmakers to Shakespeare’s historically remote words can shape self-expressive acts of co-authoring in another medium. Through the use of such Bakhtinian concepts as the chronotope, heteroglossia, the carnivalesque, and polyphony, Harrison details how filmmakers—faithful to their specific cultures, genders, geographies, and historical moments—dialogically locate their particularity through Shakespeare’s presence.

Harrison Shakespeare, Bakhtin, and Film jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. William Shakespeare and Mikhail Bakhtin: Filming Dialogically.- 2. Chronotopes and Categories of Shakespeare-inflected Films.- 3. Chronotopic Images and Cinematic Dialogism with Shakespeare.- 4. Kurosawa, Kozintsev, Kaurismäki, and Almereyda: Hamlet and Transnational Dialogism.- 5. Withnail and I: The Ghost of Shakespeare.- 6. Bakhtinian Polyphony in Godard’s King Lear.- 7. Shakespeare Shaping in Dogme95 Films, and Bakhtin’s Theory of Tragedy.- 8. Scotland, PA: Parody, Nostalgia, Irony, and Menippean Satire.- 9. Romeo and Juliet, Polyglossia, and the Romantic Politics of Deepa Mehta’s Water.- 10. Unfinalizability and Cinematic Shakespeare.


Keith Harrison is Academic Emeritus of English and Creative Writing & Journalism at Vancouver Island University, Canada. He has written two dozen scholarly essays on a variety of topics and has published five novels, including Eyemouth and Furry Creek. His literary papers are held in Special Collections at The Simon Fraser University Library, Canada.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.