Buch, Englisch, 233 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 331 g
Reihe: Palgrave Pocket Consultants
A Guide to Releasing Human Potential and Engaging Employees
Buch, Englisch, 233 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 331 g
Reihe: Palgrave Pocket Consultants
ISBN: 978-1-137-44167-6
Verlag: Palgrave Macmillan UK
The Workplace Community offers a structured, practical guide to developing collaborative knowledge-based communities in the workplace, from introducing employees and managers to new ways of working, to measuring effectiveness and providing corrective interventions for those who haven't achieved the desired results.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Selbstständige & Freiberufler
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
Weitere Infos & Material
1. Ways of Working – What Choices Do We Have? 2. What is a Workplace Community? 3. How to Tell if a Community is the Right Way of Working for You and Your Organisation? 4. Elements of an Effective Community 5. Setting up a Workplace Community – Tools and Techniques 6. Stages of Community Development and What Can Go Wrong 7. Tools and Techniques for Planned Interventions 8. ROI and Measuring the Effectiveness of Your Community Resources