Buch, Englisch, 246 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 383 g
Intersections Across and Between the Disciplines
Buch, Englisch, 246 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 383 g
ISBN: 978-0-367-54454-6
Verlag: Routledge
Zielgruppe
Postgraduate and Professional
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Curricula: Planung und Entwicklung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft: Lyrik und Dichter
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
1. Introduction – A Poetics of Poetry in/and Pedagogy: The Multiform of Tertiary Education in Asia and the Atlantic (Dean A. F. Gui) Part I Anagnorisis 2. Oulipo in Hong Kong: Welcoming Unconventional Forms in Poetry Writing Workshops (James Shea) 3. Trans-Contemporary Word Culture: Late Antique Cento, Twentieth Century Cut-up, and Craft Culture in the Canadian Rockies (Stephanie Laine Hamilton) 4. Expanding Genre and Identities in Digital Poems: Generating Ethos and Pathos through Code-Switching and Shifting Multimedia Platforms (Shirley Geok-lin Lim) Part II Catharsis 5. Smuggling Creativity into the Classroom (Jason S. Polley) 6. Using Video Poetry to Teach Biotechnology (Mary Jacob and Stephen Chapman) 7. An Exploration of Elliptic and Hybrid Poetry from a Geomorphological Viewpoint (W. Brian Whalley) Part III Mimesis 8. Found Poetry and Communal Memory-making in the L2 Classroom (Jason E. H. Lee) 9. (Re)Orienting Borders with Hybrid Poetry in Tertiary Pedagogy (Pauline Felicia Baird) 10. Edifying and Frangible Creative Artforms: A Working Definition for Interstitial Poetry and Its Conceptual Framework for Virtual Environments (Dean A. F. Gui) 11. Conclusion – Intersectional Poetry and Techno-Cultural Mobility: Reconstructing Creativity, Space, and Pedagogy as Global Practice (Jason E. H. Lee)