Goldstein | The Psychology of Vandalism | Buch | 978-1-4899-0178-1 | sack.de

Buch, Englisch, 296 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 455 g

Reihe: The Springer Series in Social Clinical Psychology

Goldstein

The Psychology of Vandalism


Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 1996
ISBN: 978-1-4899-0178-1
Verlag: Springer US

Buch, Englisch, 296 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 455 g

Reihe: The Springer Series in Social Clinical Psychology

ISBN: 978-1-4899-0178-1
Verlag: Springer US


In , Arnold P. Goldstein thoroughly examines the status, causation, prevention, and remediation of vandalistic behavior. Goldstein provides vandal- and environment-oriented explanations and interventions. He includes 169 tactics to reduce vandalism as well as ways for selecting and combining these tactics into programs. A selection of exemplary research reports evaluate diverse vandalism interventions. This reference will benefit graduate students, practitioners, and academics in clinical, social, and environmental psychology as well as criminology.
Goldstein The Psychology of Vandalism jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1 Why Study Vandalism?.- 2 Definitions and Demographics.- 3 Causation.- 4 Intervention: Alternative Strategies.- 5 Intervention: Implementation Tactics.- 6 Intervention: Combinations and Evaluations.- 7 Ecovandalism and Psychological Inquiry.- Research Appendix.- Cultural Resource Protection: A Predictive Framework for Identifying Site Vulnerability, Protection Priorities, and Effective Protection Strategies.- Preventing School Vandalism and Improving Discipline: A Three-Year Study.- Countering Sign Vandalism with Public Service Advertising.- Theft and Mutilation of Library Materials.- The Equity Control Model as a Predictor of Vandalism among College Students.- Shame and Embarrassment as Deterrents to Noncompliance with the Law: The Case of an Antilittering Campaign.- A Search for the Elusive Setting Events of School Vandalism: A Correlational Study.- Environmental Correlates of School Vandalism.- The Spatial Ecology of Stripped Cars.- Environmental Cues and Vandalism: An Exploratory Study of Picnic Table Carving.- Increasing Public Involvement to Reduce Depreciative Behavior in Recreation Settings.- Field and Laboratory Studies of Littering.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.