Glynn | The British Pop Music Film | Buch | 978-0-230-39222-9 | sack.de

Buch, Englisch, 258 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 4385 g

Glynn

The British Pop Music Film

The Beatles and Beyond
2013. Auflage 2013
ISBN: 978-0-230-39222-9
Verlag: Palgrave MacMillan UK

The Beatles and Beyond

Buch, Englisch, 258 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 4385 g

ISBN: 978-0-230-39222-9
Verlag: Palgrave MacMillan UK


The first detailed examination of the place of pop music film in British cinema, Stephen Glynn explores the interpenetration of music and cinema in an economic, social and aesthetic context through case studies ranging from Cliff Richard to The Rolling Stones, and from The Beatles to Plan B.

Glynn The British Pop Music Film jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


PART I: INTRODUCTION 1. Genre, Academia and the British Pop Music Film PART II: THE PRIMITIVE POP MUSIC FILM: COFFEE-BARS, COSH BOYS AND CLIFF 1. Introduction: Evasions and Imitations 2. Coffee Bar Pop Idols: The Tommy Steele Story (1957), The Golden Disc (1958) and Expresso Bongo (1959) 3. Coffee Bar Cosh Boys: Serious Charge (1959) and Beat Girl (1960) 4. Cliff Richard: The Young Ones (1962), Summer Holiday (1963), Wonderful Life (1964) PART III: THE MATURE POP MUSIC FILM: BOMBS, BEATLEMANIA AND BOORMAN 1. Introduction: Rockets and Rehearsals 2. The Pop Music Film as Political Allegory: It's Trad, Dad ! (1962) 3. The Canonical Pop Music Film: A Hard Day's Night (1964) 4. The Colonial Pop Music Film: Help! (1965) 5. The Chekhovian Pop Music Film: Catch Us If You Can (1965) PART IV: THE DECADENT POP MUSIC FILM: POLITICS, PSYCHEDELIA AND PERFORMANCE 1. Introduction: Blow Up and the Backlash 2. The Pop Music Film as Personal Polemic: Privilege (1967) 3. The Pop Music Film as UndergroundParable: Yellow Submarine (1968) 4. The Pop Music Film as Political Diptych: One Plus One / Sympathy For the Devil (1968) 5. The Pop Music Film as Finale: Performance (1970) PART V: AFTERLIFE: THE HISTORICAL POP MUSIC FILM 1. The Grit and the Glam: Tommy (1975) and Quadrophenia (1979) 2. The Punk and the Pink: The Great Rock'n'Roll Swindle (1980) and Pink Floyd: The Wall (1982) 3. The Postmodern and Plan B: Absolute Beginners (1986) and Spice World (1997) PART VI: CONCLUSION 1. Music Matters


Stephen Glynn is Associate Research Fellow at De Montfort University, UK. He is author of A Hard Day's Night: The British Film Guide (I.B. Tauris, 2004) and a monograph on (forthcoming).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.