Buch, Englisch, 174 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 459 g
A Sustainability Perspective
Buch, Englisch, 174 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 459 g
Reihe: CSR, Sustainability, Ethics & Governance
ISBN: 978-3-031-39358-7
Verlag: Springer Nature Switzerland
Instead of treating ethical foundations and critical marketing perspectives separately, this book merges them and takes a broader sustainability perspective. It examines the various ways in which businesses are incorporating sustainability into their marketing strategies, and the impact these efforts are having on consumers, the economy, and the planet.
Topics covered in this book include:
- Evolution of marketing thought
- Critique of marketing
- Sustainable marketing
- Social marketing
- Evolving consumer representations and roles, and many more
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Betriebliches Energie- und Umweltmanagement
Weitere Infos & Material
1. Consumption and Consumer Society.- 2. Evolution of Marketing.- 3. Benefits and Detriments of Marketing.- 4. Ethical Marketing.- 5. Sustainable Marketing.- 6. Social Marketing.- 7. Evolving Consumer Representations and Roles.