Buch, Englisch, 222 Seiten, Paperback, Format (B × H): 234 mm x 152 mm, Gewicht: 338 g
Local Cinema, Global Genre
Buch, Englisch, 222 Seiten, Paperback, Format (B × H): 234 mm x 152 mm, Gewicht: 338 g
ISBN: 978-1-9788-3784-3
Verlag: Rutgers University Press
Gershenson introduces an innovative conceptual framework of adaptation, which explains how filmmakers adapt global genre tropes to local reality. It illuminates the ways in which Israeli horror borrows and diverges from its international models. New Israeli Horror offers an exciting and original contribution to our understanding of both Israeli cinema and the horror genre.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgattungen, Filmgenre
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
Weitere Infos & Material
Introduction. New Israeli Horror: Local Cinema, Global Genre
1. The Precursors
Part I: Subversion
2. The First Hebrew Horror: Rabies
3 . Korean Revenge Thriller in Israeli Countryside: Big Bad Wolves
Part II: Conversion
4. Horror in the IDF
5. The Jewish Supernatural: JeruZalem
6. Slasher on the Kibbutz: Children of the Fall
Part III: Aversion
7. Escaping Israel: Another World, Madam Yankelova’s Fine Literature Club, and The Golem
Coda. Is there I-Horror?
Acknowledgements
Index